пʼятниця, 15 січня 2016 р.

Етапи проходження виробничо-педагогічної практики

І. Допуск до педагогічної практики.

До проходження педагогічної практики допускаються студенти ІІІ курсу, які виконали навчальний план.

ІІ. Розподіл студентів по ЗНЗ м. Чернігова.

На настановчій конференції керівник практики  ознайомлює студентів з порядком проходження практики, її завданнями, формою звіту, переліком звітної документації, також доводить до відома студентів наказ про розподіл практикантів, групових керівників і методистів за загальноосвітніми закладами. Після конференції студенти-старости шкіл отримують направлення, щоденники педагогічної практики на групу.

III. Закріплення студента-практиканта за класом.

Заступник директора з навчальної роботи (або директор) разом з груповим керівником закріплюють студентів-практикантів за класами однієї паралелі, де вони будуть проводити уроки, виконувати обов'язки вчителя інформатики та проводити позакласні заходи.

IV. Затвердження індивідуального плану роботи кожного студента-практиканта груповим керівником  та методистами.

Протягом першого тижня студенти вивчають особливості класу та окремих учнів, знайомляться з календарно-тематичними планами проведення уроків, планом позакласної роботи. На основі календарно-тематичних планів вчителя кожен студент складає свій план навчальної і виховної роботи на період проходження практики (в щоденнику педагогічної практики), який узгоджується з учителем та перевіряється і затверджується груповим керівником і методистами.

Індивідуальний план має такі розділи:

1) ознайомлення з загальноосвітнім навчальним закладом (виконання завдань першого етапу):
1.     Знайомство з основними напрямками роботи школи, бесіда з адміністрацією школи.
2.     Знайомство з учителями, класами. Ознайомлення з розкладом занять.
3.     Вивчення матеріальної бази школи, облаштування та особливості роботи кабінету інформатики;
4.     Вивчення особових справ учнів, щоденників, класних журналів.
5.     Аналіз планів роботи вчителя, детальне ознайомлення з програмами, підручниками, програмним  забезпеченням уроків інформатики.
6.     Спостереження за учнями під час відвідування уроків і позакласних заходів у закріплених класах.
7.     Бесіди з учнями, педагогами, батьками.
8.     Складання календарно-тематичних планів навчальної роботи для класів, за яким закріплено студента-практиканта.
9.     Складання плану позакласної роботи у закріплених класах.
10.                        Записи у власному блозі (журналі педагогічної практики), щодо виконання завдань 1-9. Адреса веб-сторінки.
Студенти створюють блог «Моя практика» (https://www.blogger.com) та заповнюють перші дві його сторінки та частково третю сторінку відповідно «Інформаційна сторінка» та «Календарно-тематичні планування», «Кабінет інформатики». Перша сторінка «Інформаційна частина» містить публікації про:
   адресу школи;
   прізвища, ім'я та по батькові: директора; заступників директора з навчальної та виховної роботи; вчителя-класовода (або вчителя інформатики), за яким закріплений студент-практикант;
   розклад дзвінків;
   розклад уроків класів паралелі, за якою закріплений студент-практикант;
   список учнів класів;
Друга сторінка блогу «Календарно-тематичні планування» складається із публікацій: «Календарний план позакласних заходів класу» з власними замітками та «Календарно-тематичний план курсу «Інформатика»» кожного  класу, за якими закріплений студент-практикант.
   Третя сторінка блогу «Кабінет інформатики» міститиме записи характеристик оснащення кабінету інформатики:
        Характеристики ПК вчителя; характеристики ПК учнів;
        Схема локальної мережі класу;
        Додаткове устаткування ПК;
        Навчально-методичне забезпечення кабінету;
        Програмне забезпечення;
        Наочні посібники, стенди постійної та змінної документації;
        Нормативно-правові документи;
        План роботи кабінету інформатики; режим роботи кабінету.
        Програмне або навчально-методичне забезпечення створене студентом.
2)  навчально-виховна та дослідницька робота (остання узгоджується з науковими керівниками  курсових робіт).
3)  позаурочна та позакласна робота;
Дані розділи заповнюються студентом-практикантом наступним чином. За перші два дні педагогічної практики студент-практикант виконує перші 10 завдань, робить необхідні записи у щоденнику педагогічної практики (установленого зразка). Студент-практикант визначає з учителем теми уроків, позакласних заходів з інформатики та дати їх проведення. На третій день першого тижня студент-практикант звітується перед груповим керівником, який ставить підписи навпроти виконаних завдань та затверджує розроблений індивідуальний план навчальної та позакласної роботи. Протягом педагогічної практики груповий керівник (методист), перевіряючи діяльність студента-практиканта, проставляють відмітки (підписи) про виконання завдань практики у план навчальної та виховної роботи та виставляє у табель відповідні оцінки. Якщо на уроці або позакласному заході не присутній груповий керівник чи методист, оцінку і відповідний запис робить учитель, до якого прикріплено студента.

V. Проведення навчально-виховної та досліднииької роботи

1) Проведення уроків.
Протягом 1 тижня навчально-педагогічної практики  зі спеціалізації студенти спостерігають та аналізують діяльність вчителів на уроках, визначають рівень підготовки учнів, особливості роботи вчителя у класі, збирають матеріали для розробки планів-конспектів уроків. У визначений час, після перевірки та узгодження плану-конспекту з учителем, студент проводить урок. По закінченню уроку хід проведеного заняття обговорюється з учителем, методистом та іншими студентами-практикантами, після чого виставляється оцінка в щоденник і вносяться необхідні корективи в календарно-тематичний план.
 2) Здійснення позакласної виховної роботи у класі.
Впродовж першого тижня студент практикант, ознайомившись із планом позакласної роботи вчителя на поточний семестр, відвідує гуртки, факультативні заняття, бере участь у  організації екскурсій,  що проводить вчитель, визначає рівень вихованості, стан дисциплінованості та активності учнів у закріплених класах.
У процесі навчання учнів з предмету «Інформатика», студент-практикант допомагає у проведенні  1 позаурочного або позакласного заходу  та надає допомогу у поповненні матеріально-технічної бази та облаштування кабінету інформатики.
У власному блозі (журналі педагогічної практики) студент створює четверту та п’яту сторінки - відповідно «Уроки» та «Вивчення досвіду». 

Четверта сторінка- «Уроки» призначена для опису здійсненої роботи за день.

Зокрема, за кожен день студент робить рефлексію від проходження практики, де описує враження, труднощі та які завдання практики уже виконані.
Крім цього, на сторінці розміщуються: конспект чи відео проведеного уроку або позакласного заходу (у якому студент брав участь), їх самоаналіз, а також аналіз проведених уроків вчителем та іншими студентами, на яких був присутній (можливе посилання на блоги інших студентів, де був зроблений відповідний коментар).
Наочність, різні види комп’ютерної підтримки уроку також повинні бути представлені у блозі.  

П’ята сторінка блогу «Вивчення досвіду» містить записи:
Досвід вчителя інформатики (за можливістю): анкетні дані вчителя (вуз, школа, стаж роботи, звання, громадська робота); нові технології навчання, якими користується учитель на уроках інформатики; описання форм роботи (нові типи уроків, форми роботи з учнями, дидактичний матеріал тощо) де реалізуються нові технології навчання; конспекти уроків чи позакласних заходів (1 урок, 1 позакласний захід).
При неможливості описати досвід вчителя, студенти аналізують методичні статті (відомості про автора, назва статті, видання; мета; характеристика нового, цінного і корисного в тексті; різноманітні ідеї, досягнення; рекомендація щодо використання).

Система безбального оцінювання діяльності учнів, що використовувалась на уроках інформатики. 
1. Які форми і прийоми безбального усного оцінювання використовувались у процесі поточного контролю? Навести приклади.
2. Які форми і прийоми безбального письмового оцінювання використовувались у процесі поточного контролю? Навести приклади.
3. Які форми і прийоми безбального оцінювання використовувались при тематичному контролі знань учнів? Навести приклади.
4. Які форми і прийоми самооцінювання (формувального) використовувались на уроці? Навести приклади.
3) Участь у методичних семінарах вчителів (по можливості).

VI. Оформлення звітної документації у друкованому вигляді (кінець останнього тижня).

Отримання характеристики своєї роботи від вчителя-інформатики чи класовода. Оформлення та завірення документів: розгорнуті плани-конспекти залікових уроків з інформатики; виготовлені дидактичні матеріали до уроків, в тому числі й електронні (або посилання на сторінку блогу); план позакласної роботи в класі на семестр; розгорнутий план-конспект позакласного заходу; матеріали з досвіду роботи вчителя (або аналіз трьох науково-методичних статтей) з описанням системи безбального оцінювання; характеристика роботи кабінету інформатики; відео звіт (по можливості).

VІІ. Участь у підсумковій конференції. 

За результатами конференції та отриманим балам за весь період педагогічної практики студенти-практиканти отримують диференційований залік.

Немає коментарів:

Дописати коментар